• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Bureau Hofkes Reputatiemanagement

  • HOME
  • METHODE HOFKES
  • DIENSTEN
  • KLANTENPORTFOLIO
  • IN DE MEDIA
  • NIEUWSBRIEF
  • FAQ
    • Wat is het verschil tussen reputatie en imago?
    • Kan reputatiemanagement binnen het takenpakket van onze manager Communicatie worden geplaatst?
    • Wat is het verschil tussen klanttevredenheidsonderzoek en reputatieonderzoek?
    • Hoelang duurt het traject van reputatieverbetering?
    • Ik wil graag een reputatieonderzoek laten uitvoeren. Ik wil mijn P&O afdeling een actieve rol geven in het veranderingstraject. Kan dit?
    • Wat zijn de voordelen van reputatieonderzoek ten opzichte van ‘gewoon’ organisatieadvies?
    • Mijn bedrijf is recent op negatieve wijze in de publiciteit gekomen. Kan Bureau Hofkes mij advies geven over de wijze waarop ik de reputatieschade voor mijn bedrijf kan beperken?
    • Kan ik alleen een extern reputatieonderzoek laten uitvoeren?
  • OVER ONS
  • CONTACT

22/02/2017 by Bureau Hofkes Reputatiemanagement

Nieuwsbrief maart 2016: ”CEO Unilever Polman ”business has a moral obligation”

CEO Unilever Polman ”business has a moral obligation” 
Over 3 weken is het goede vrijdag en vieren we het begin van Pasen, het feest van de verlichting en de hoop. De dag voor goede vrijdag is het witte donderdag. Dit is 24 maart.

Witte donderdag vormt een prachtige symbolische dag om nieuwe bestuurders in het zonnetje te zetten. Dat doen we tijdens het 5de Nationale Reputatie Congres. Hieronder leest u de gehele line-up van sprekers. 

“Wat een geweldige line-up. Ik heb er nu al ongelofelijk veel zin in!” 
Astrid Joosten, vaste dagvoorzitter het 5de Nationale Reputatie Congres

>> Lees hier meer over de visie van Astrid Joosten op het Nieuwe Besturen

Business needs to be involved
Naar aanleiding van de klimaatconferentie in Parijs eind 2015 sprak Paul Polman, de CEO van Unilever, zich ferm uit: Hij noemt het ”a moral obligation’’ voor bestuurders en managers om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de maatschappij. ”Business needs to be involved”. Klik hier voor de video waarin Polman een beroep doet op bestuurders en managers.

Het maakt uit wat we doen!
Veel bestuurders denken dat het niet uitmaakt wat zij doen. Of ze wachten liever af.
Juist met Pasen vieren we de hoop. Hoop dat het wel anders kan. Dat er veel kansen zijn voor bestuurders die het anders durven te doen. Dat er een wereld aan nieuwe markten klaar ligt, en nieuwe business modellen.

Je moet het alleen wel willen zien!

En dat gaan wij zichtbaar maken op donderdag 24 maart, tijdens het 5de Nationale Reputatie Congres.

Doe u mee?

Schijf u hier in!

Met hartelijke groet,

Mildred Hofkes

Oprichter NieuwBestuur.nl en
Bureau Hofkes Reputatiemanagement

Sprekers line-up

Het 5e Nationale Reputatie Congres
donderdag 24 maart
vanaf 13:00 uur WesterLiefde
Amsterdam

Thema: Reputatie en leiderschap

>>> Klik hier voor direct aanmelden <<<
 

Dertje Meijer, CEO Havenbedrijf Amsterdam

“Energiezekerheid en klimaatverandering. Grote onderwerpen waar mensen en organisaties moeilijk vat op krijgen. Wie is aan zet, wat kunnen we doen en hoe ver zijn we bereid te gaan?”

 

Carl Verheijen, directeur GZC De Nije Veste & Corlaer

“Ons zorgsysteem zit vol met perverse prikkels. De nadruk ligt nu op het verdienmodel rond zieke mensen, in plaats van op preventie en gezondheid. Dat klopt niet, en is totaal onhoudbaar.’’

 

Jannine van den Berg, Lid Korpsleiding Nationale Politie

“Daadkracht is de politie niet vreemd en verbinding maken zit in hun bloed. Maar soms leidt die daadkracht tot zenden, terwijl wederkerigheid juist het beste fundament is voor samenwerken en goed contact.”

 

Teun Teeuwisse, financieel topanalist

‘’We denken nu dat Imtech het grootste faillissement is van de afgelopen jaren, maar we zijn er nog niet. Wanneer de ‘accountability’ van bestuurders en de scherpte van commissarissen niet snel verbeterd, is het einde van frauduleus gedrag helaas nog niet in zicht”

 
 Het ‘Jan Hommen-effect’: Hoe de reputatie van de topman afstraalt op de organisatie 

VERRASSING: Speciale gastspreker!  Een voormalig CEO van een beursgenoteerde organisatie, die afgelopen jaar de overstap maakte naar een start-up, legt op persoonlijke wijze de relatie bloot tussen de reputatie van de organisatie en de toon aan de top.’

André Heuvelman, 1ste Trompettist Rotterdams Philharmonisch Orkest

“Ken je dat? De pijn die je voelt als je ergens mee stopt waar je het prima naar je zin hebt, maar dat je voelt dat je meer ruimte nodig hebt?

Met zijn verhaal en zijn muziek verbindt Andre Heuvelman en zet aan tot actie.
> Klik hier en luister hoe zijn muziek u ook raakt

“In een kleinschalig opzet, de ontmoetingsplaats voor de vormgevers van de maatschappij, waarbij er ruimte is voor iedereen om mee te doen!
Astrid Joosten, dagvoorzitter het 5de Nationale Reputatie Congres
>>> Klik hier voor direct aanmelden <<<

NieuwBestuur voor in de agenda

OPEN INSCHRIJVING: 3-daagse leiderschapstraining De Nieuwe Bestuurstafel Executive (klik hier voor het informatieboekje)

  • Leergang 1: 13 & 14 april + 18 mei 2016 Klik hier (nog 3 plaatsen vrij)
  • Leergang 2: 15 & 16 juni + 7 september 2016 Klik hier 
  • Leergang 3: 14 & 15 september + 26 oktober 2016 Klik hier
  • Leergang 4:  9 & 10 november + 14 december 2016 Klik hier

NieuwBestuur seminarreeks 2016 >> Klik hier voor meer informatie

  • 20 juni 2016 Seminar NieuwBestuur Zorgsector
  • 26 september 2016 Seminar NieuwBestuur Finance sector 
  • 7 november 2016 Seminar NieuwBestuur Openbaar Bestuur

Donderdag 24 maart 2016 Het 5de Nationale Reputatie Congres
De ontmoetingsplaats voor bestuurders van nu!
Klik hier 

Copyright © *|2016|*, All rights reserved.

Our mailing address is:
info@nieuwbestuur.nl
NieuwBestuur
Office ‘de Kerk’
Ridderstraat 29
2011 RR Haarlem

 

Filed Under: Archief

Primary Sidebar

Ontvang onze nieuwsbrief

Dutch Davos Radio

Topbestuurders aan het woord over de beweging van lineair naar circulair.

Luister hier de actuele podcasts via iTunes en Podbean!

Selectie klantenportfolio

Stage Marketing en Communicatie (per jan 2019)

Per januari 2019 zijn wij op zoek naar een stagiair(e) marketing en communicatie. Ben jij de enthousiaste persoon die wij zoeken om ons team te versterken? Klik hier

Footer

Over BHRM
Methode Hofkes
In de media
Over deze site
Colofon
Cookieverklaring
Privacystatement
Nieuwsbrief
Aanmelden
Bureau Hofkes Reputatie management
Office 'de Kerk'
Ridderstraat 29
2011 RR Haarlem
023 528 10 40

Copyright © Bureau Hofkes Reputatiemanagement 2017 · All rights reserved · Website by Doets Design

×